Summa sidvisningar

fredag 23 april 2010

Lärar Respekt Till Elever


Hallo.....
Japp nu e det daxi igen att få ngt skrivet. Jag börjar komma igång igen känns det som *S*
Igår så hade vi en tenta i ett ämne..hmm konstigt va? Nope inte alls..men det konstiga var att tenta inte hade ngt G värde. Azzå att hur många poäng man ska ha för att få godkänt på tentan. Så jag frågar läraren vad som gäller för att få ett G. Läraren svarar att degt är inte klart än,utan det brukar ligga emellan 50-60% för ett g. Min Följer inte läraren undran är..FAN ska inte det vara klart när han gör tentan? Följer inte läraren studieplanen för kursen, samt planeringar för kursen? jag måste lägga in att alla tentor jag har skrivit i Sverige har haft klara regler för vad som gäller in präntat i tenten. Att max poäng är 25p och o för G gäller tex 80%. Det går inte och tolka till ngt annat. Till råga på allt så ringer lärarens mobil under tentan och han svarar och börjar och föra en konversation under våran tenta. Hur FAN kan man visa en sådan diss respekt till sina elever frågar jag mig? Om det var så viktigt samtal och ta, så varför gick han inte ut ur klassrummet?

Det finns mkt i den skolan som skulle behövas o få upp ett par snäpp.... ett av dom stora sakerna är kvalitén på tentorna..det ska inte finnas några tvivel om vad som gäller samt tolknings frågor. Man kan inte ge en elev fel på en tolknings fråga..! Eller vad sägs om " Svara kortfattat" Kortfattat enl vem? . Citat från en annan lärare som skrev så" Jag kan inte ge dig full poäng på denna fråga, för jag tycker att det fattas lite " Men han hade skrivit att svara kortfattat och då gjorde jag det..Rätt eller fel?


Nu e det mat...hoppas ni 4 en bra helg..för det ska jag haaaa<3

Ps ni kke kan ta o börja gissa vilka fyrar det e på bilderna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar