Summa sidvisningar

torsdag 24 februari 2011

Tokstan


Ja då har man varit på besök i Södertälje igen, jag har inte bott där på många år och har ingen ånger över det. Men det fiss vissa bitar som man saknar ifrån stan. Jag åkte förbi slussen när en kemtanker var på g och slussa ut till saltsjön. Det värmde i kroppen, för det är området runt kanalen man saknar med Södertälje. Sitta där nere på sommaren och titta på båtarna och känna doften av vatten. Det är ngt speciellt med Södertälje och dess kanal. Det speciella kommer nog alltid sitta kvar i en tror jag. Chansen att jag själv skall passera där med jobb är ganska så liten för båtarna är ganska så små som åker igenom, men får man chansen kanske man tar den.

Under fredagskvällen så passa jag på och träffa lite vänner och dra in på Minako och käka lite ma,samt ta ett par kalla. Maten var lika bra som vanligt och det var mkt skratt och hån av varandra, ja som vanligt ! Hoppas på flera sådana stunder snart igen.

2 kommentarer:

  1. Synd att jag inte visste att du va här..för jag har varit hemma så då hade ja kunnat bjuda på lunch! =)

    SvaraRadera
  2. WTF Jobbar inte du om dagarna? hahah

    SvaraRadera