Summa sidvisningar

söndag 13 november 2011

Tollan Vs Pacific


Ja nu har jag passerat Panama Kanal..Japp bockar av en del i mina ( to do ).. Vi tuffar på emit La nu och skall vara framme om ett par dagar. just nu så passerar vi utanför Costa Rica och Mexico och tempen har sjunkit med 3 grader på ett dygn. Det är inte bra tycker jag..Vi skall ha sol o värme, så man kan vara ute. men nu så blir det kallare och kallare. Vi kommer och möta riktigt skit väder när vi närmar oss LA. Enl prognoser så skall det bli ca 11m vågor och en jävla vind. Men livet ombord fortsätter som vanligt. Jag tränar äter sover lite o jobbar mkt men så är det ombors just o och det är bara o gilla läget. Igår kväll hade vi en juste BBQ och jag grillade räkor som var marinerade i chili.. Folk skrattade i vanlig ordning o hade skoj. man behöver lite sånna sker när man e här där man är... ta situationen för vad den är och leva i nuet. Det är klart man alltid vill göra ngt annat ibland.. Men fan det är bara och njuta o suga in på det ma gör just nu och det gör jag till fullo. det kommer en period i vinter när man längtar ut till sjöss igen och då skall jag leva på det jag har varit med om och tänka tbx på dom härliga stunderna.

1 kommentar:

  1. Lagom avundsjuk på ditt jobb ...förstår att det är jobbigt ibland ..men det är det ju var man än är ..men allt du får se och uppleva måste vara helt underbart att ha med sig i bagaget när du sitter där på hemmet ..haha
    Helt Rätt Inställning ..You are the Man ..

    SvaraRadera