Summa sidvisningar

fredag 16 april 2010

Sjöfartens Dag


Japp igår var det sjöfartens dag här på ön. Man surrade om Åland i framtiden som en sjönation. Alla förutsättningar finns rent geografiskt.. Men då menar jag MEN... Hur fan ska dom få ihop det här på ön? Redarna finns redan på kartan med sina båtar osv. men sedan har man skolningen av sjömän det brister har jag läst mig till nu i ytligare en tidning. Skolfartyg som inte håller måttet med lagar och alla certifikat osv. Landskaps regeringen skall vara redare för båten, men dom vill inte ta på sig ansvaret. Tacka fan för dee, dom har ju ingen redare erfarenhet. Ska man då sätta in en politiker som redare, vad fan tänker dom på ? Ön har alla förutsättningar för att lyckas anser jag. Men det svåra kke är att fån i kompetent folk som vill stanna och jobba här utifrån. Men en sak är konstig, att inte landskapet går in och gör en stor sattning på att öppna ett varv här på ön. Ön ligger ju fan mitt i Östersjön och båtar skulle säkert ta in här för att det ligger så bra till, eller tänker jag fel nu? Skulle man kunna konkurrera med priser ( för det e dom inte bra på här) så skulle man lyfta upp varvsverksamheten alla ggr anser jag.

1 kommentar:

  1. Värt och läsa igenom tycker jag...

    " http://www.landgangen.se/forumsmf10/index.php?topic=15875.msg112747#msg112747 "

    SvaraRadera