Summa sidvisningar

onsdag 21 april 2010

Tolkning


Jag läste en artikel i en ålänsk tidning förra veckan. Det var Jonas Fröberg som hade skrivit den. Jonas går i min klass och är ordförande i ÅNE som är Ålands Nautiska...... I Artikeln gick det att utläsa en del saker som jag hade kommenterat i min intervju. Bla att dom noll poängkurserna som man läser i Matte B Samt Kemi är en service ifrån skolan och det är bra at dom har den där. Men är det det en service ifall den är obligatorisk ? Det är en frivillig obligatorisk kusr som ger noll studie poäng, en sådan sak är olaglig i Sverige enl högskoleverket. Jag säger inget om att skolan ställer upp med såna kurser utanför termin, men fan inte i en pågående termin som man kan läsa annat i. Jag läste hela artikeln och det lät precis som program ansvariga hade svarat när jag tog upp detta för två år sedan. Man kan kke säg att blomma inte växer långt ifrån fröet eller att arslet inte är längre bort än tungan. Detta går nog och diskutera tills att det blir mörkt för evigt, men att komma in och säga att det är bra och kunna osv, det köper jag inte. Man ska fan läsa saker som jag har nytta av när jag ska ut och jobba. Jag har matte B samt Kemi B ifrån Komvux som jag har betyg på, men det betyget gäller inte. Då får jag gå in och tenta av den kursen om jag vill. Läs :: OM jag inte tenterar av den som är frivilligt MÅSTE jag gå den. Är den frivillig då? Samt att Jonas har signerat inlägget med att han är ordförande i ÅNE..har han artikel godkänns av alla som är inblandade i föreningen, eller e det bara för att få ett eget ljus på sig själv?

2 kommentarer:

  1. Matten får ses som ett intelligenstest. Man måste ha kurser från en annan Högskole eller Universitets utbildning får att få räkna dem till godo.
    Jonas hade mandat att få dementera inlägget av ÅNE! Så börja inte kasta skit på honom för att han har en åsikt.
    Jag vet att du kommer eventuellt kommer att välja att inte ta med detta inlägg, vill bara att du skall läsa och inse att du gräver en grop men faller själv där i!

    SvaraRadera
  2. Hejje Talaren?

    Varför skulle jag inte publicera detta? Kke för att du inte vågar gå ut med ditt namn. Ja står fär det jag skriver men det vågar tydligen inte du. Och matte B räknas inte som högskole studier, det är gymnasie nivå på det. Så man kan inte läsa matte B på högskola. Dvs har man det i sitt gymnasie betyg skall man inte behöva tenta av det överhuvudtaget. Har man ett betyg på ngt så ska man azzå behöva tenta av det enl dig eller? Så om du kommer in med GOC intyg så ska inte det gälla eller. Nope då ska du in och tenta av det eller?

    Och jag kastar inte skit på någon, jag håller mina tankar i denna blogg..man behöver ite läsa om man inte vill.... mkt enkelt....

    SvaraRadera