Summa sidvisningar

tisdag 10 juli 2012

Vitapro Vs Blåbär

Hej på er..! När jag kommer på tv så brinner det i skallen på mig varje gång jag ser reklam för Vitapro, det ska vara sååå mkt antioxidanter mm i det. Allt blir bättre om man tar det osv. Men vad fan kostar det inte och det är väl bara o röra sitt arsle ut i skogen eller gå till affären och fixa blåbär. Ja detta blåbär är sprängfyllt med antioxidanter , mangan mm. Tar man sig några timmar o ger sig ut i skogen för att plocka lite ( jag var ute igår ) och verkligen äta färska bär. Det är en sjuk nice känsla o gå där o plocka sina egna bär. Nu var jag ute och leta efter svamp, men hittade blåbär istället. Jävlar vad gott det var o står där i skogen och käka färska bär. Ta vara på det lilla som e gratis och plocka lite bär och få rörelse på samma gång. Tittar man på ORAC värdet så ligger Blåbär på ca 4460 så tar man Granatäpple som ligger på ca 3300 och kostar nästan lika mkt per kg. Så jag vill bara lyfta fram blåbäret som en gratis källa till mkt näring utan att behöva gå och köpa det som finns på närmsta LIFE butik eller gå på reklamen som går på tv. Det är bara folk som är lata och desperata som köper det som går på reklamen. Ta dig tid o den lilla tiden du lägger ner ger dig så mkt tbx. Ut och plocka bär med er.. Ha en underbar dag era blåbär

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar