Summa sidvisningar

söndag 7 oktober 2012

Aktivitets Grunder

Jag har fått en tanke... Kanske jag har haft den ett tag i mig men inte fått fram den..! Hur kommer det sig att man verkligen tränar? Ställ dig frågan..Hur kommer det sig att jag tränar..Ställ dig framför spegeln o fråga dig själv. Jag fick den råa taken ifrån en vän som bloggar om sin träning och allt stämmer fan, det är klar man tränar för att göra sig vacker,sexig, mm emot det andra könet. Ligger man på stranden och inte bryr sig om hur man ser ut, så hur tänker man då undrar jag? Ska man se ut som en strandad val o hävda att man mår bra..Tills man ser blodproverna ifrån läkarundersökningen..! Och få allt bekräftat på papper, för att spegeln har fel där hemma. Du ÄR vad du stoppar i dig, så enkelt är det bara. Nu vill inte jag utstå som ett jävla tränings hälsokost freak mm. Men fan tänk efter o bli bildad i vad du äter, för du läser fan instruktionsboken till bilen om vilken sorts olja det skall vaa när det e dax o byta.. Vad fan hände med din kropp som du skall leva i tills du dör? Då var det inte så noga länge, för det kostar inte dig pengar, tror du!! Att tänka över sina kost vanor bidrar faktiskt till att du får en bättre ekonomi och hälsa, så enkelt är det. Att bara skippa pasta, vitt bröd och andra produkter med vitt mjöl i kommer att skapa en bättre närings balans i kroppen. Man slipper en massa tomma kalorier som skapar hunger i slutändan o det gör att man blir hungrig o måste äta igen. Har levt nu ett tag med fastan och inser vad fel kost kan göra med kroppen, man lever bara en gång o passa på och gör det nu...! Nu skall ja sova.. jag har druckit vin ikväll, men inte haft ett intag av fett över huvudtaget.. det gör att kroppen tar hand om alkoholen på ett rätt sätt ..istället för att kroppen skall få fett , som hamnar o provocerat i vävnaderna för att kroppen skall ta hand om alkoholen.. Tänk på det.. Skippa fett ifall ni skall intaga alkohol..=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar