Summa sidvisningar

måndag 3 maj 2010

M/S Svärtan Vs Skolan


Japp då var det dax igen..! Ett mail från programansvarig att jag inte har " förkunskaperna" för att följa med på Navigations kurs nr 3 att köra Svärtan som tillhör Ålands Sjöräddningsällskap. Vad är det för förkunskaper man ska ha? Men ni som känner mig vet att jag har varit aktiv i sjöräddningen snart i tre år på Åland. Jag har övat på den båten ett bra tag nu. Det som klassen gör nu med Svärtan har jag redan gjort, för över ett år sedan. Så det måste vara några special kunskaper man ska ha som bara skolan kan lära ut på sjöräddningens båt eller? Anl att skolan hyr in sig på Sjöräddningens båt är att dom inte har fått sin egen bår godkänd än " körskolan kör med bilar som det är körförbud på" Nu är jag ju inte så säker på vad dom skulle göra på lektionen, men det kan inte vara så mkt för dom har inte gått igenom så mkt heller. Men antar att det är kaj studdser nere i hamnen, med det innbär det att man övar på att lägga till. Och det har nog alla som är på sjöräddningen redan gjort med Svärtan utan skolans förkunskaper. jag förstår inte linen i det hela nu bara..Men fan vad jag skrattade när jag fick mailet......


HA EN YNDERBAR DAG...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar