Summa sidvisningar

torsdag 22 april 2010

Sant Eller Falskt


God morgon....... Jag sitter ytligare en gång och tittar ut igenom fönstret och ser kyrkan framför mig. Vädret är skit trist på ön just nu, vart tog det härliga sommar vädret vägen? Jag läste en artikel i tidningen igår, det var rektorn och vice som hade skrivit en insändare i tidningens debatt sida. Man skriver att det är all time high för ansökningar till sjökapt utb i Mariehamn. Det stämmer nog alla ggr inget att orda om. Men man måste nog kke titta hur många sökande det är till Kalmar och Chalmers samt Åbo. Många söker nog dubbelt o nu med Åland blir det trefaldigt. Det ger Chalmers -Kalmar-Mariehamn. Så kan jag tänka mig att det är, eller är det så många elver som över 100 st bara ifrån Åland? Finns det så många elever här? Tittar man tbx så är dom flesta Svenskar som söker hit till 80%. Men det talar ju nada om skolans kvalité eller gör det? Jag tycker ju inte det precis. Så stod det att en "viss" artikel kke hade fått elever att tänka om att inte söka till Ålands Sjökapt Utb, grattis säger jag bara. Hoppas dom tar sitt förnuft till fånga och söker till Åbo eller Kalmar osv. Så renskrivet så söker många många flera till Åland nu än förr, eller är det många som söker totalt över Sverige o Finland? För att det är många som söker och kke kommer in till Mariehamn o pluggar ett par år och får en friplåt in på den högskolan man vill avsluta sin utb?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar