Summa sidvisningar

lördag 10 april 2010

Kasta Sten I Busken


Japp ..då ruckar man på trottoaren folk går på. Har blivit intervjuvad och sagt min mening i vanlig ordning. Jag anser att man ska kunna säga det man tycker om man vågar stå för det och det gör jag. Blev tillfrågas om jag ville svara på ett par saker som angår skolgången här på ön..och jag ställde upp. Vippzz så blev det första sida stuff på ön, o jag bara garvar. Det folk ionte vet om som tycker att jag har fel vet inte om vad som händer med skolan bakom alla draperier just nu. Och kke inte har dom läst på andra ställen heller innan dom kom hit. Så dom kke inte vet mkt bättre heller.

Jag kommer ju o bli på hopad alla ggr ang mina studie resultat..Men det finns en plan i det hela, jag har varit på g o byta skola ett tag nu tänker inte slösa bort en massa studie poäng på kurser jag inte har nytta av när jag byter skola. Så kom bara jag bryr mig inte...Den som har ngt o gnälla över från skolan kommer o ge sig på mig..det vet ja, men kan dom bevisa motsatsen då? Det går bra och förneka saker utan att lägga upp motsattsen, det e skit lätt..för då går man på personen och kritiserar dess prestationen istället..sålla mygg och svälja kameler. Så till det som stör mig ganska så mkt. Att folk gnäller på skolan men vågar inte stå för sina ord till dom som behöver ha reda på det. Vad fan har man och förlora? Nada, man vinner bara på sin egen utbildning. Man ska inte glömma bort att man betalar dyra pengar för att gå i skolan. Hur många skulle gå på lektionerna om man fick dega 50kr per lektion..Då skulle nog urvalet vara ganska så stort vilka lektioner man skulle prioritera....


Lämna skeppet innan det sjunker..och låt fiskarna ta över

12 kommentarer:

  1. Du är feg som skulle vara anonym!! Kom inte till skolan, vi vill inte ha dig där !!! Hej då!!!

    SvaraRadera
  2. Hej igen Antti,

    Vill för det första säga att jag tycker det är otroligt bra att du svarar på de frågor jag har angående den intervju du gav till Ålandstidningen. Hoppas du väljer att svara på dessa 6 frågor också. Om du väljer att göra detta, numrera gärna svaren så jag får en tydlig ståndpunkt från dig.

    1. Du säger att du står för det du sagt men ändå väljer du att vara anonym i intervjun, du skriver i ett tidigare blogginlägg "fegt o vara anonym.." Skulle du säga att det är att, säga en sak men göra en annan?

    2. Ett förtydligande, du blev uppringd av tidningen?

    3. Var det Fredrik Granlund som ringde dig?

    4. Vet du varför han/dem ringde dig, hade han/dem fått antydningar eller liknande om din ståndpunkt av dig eller av någon annan?

    5. Vore det okej att lägga ut din blogg i en insändare i Ålandstidningen?

    6. Ville du förändra något i skolan i och med den intervju du gav? I så fall, varför inte gå genom elevrådet?

    Vill också lägga en kommentar till tidigare nämnda tidningsintervju:
    Min personliga åsikt är att intervjun innehåller mycket tyckande och lite fakta, t.ex. en stor kurs som fortgår i tre terminer kan vara bra för andra även om inte du tycker om det. Och hur vet du att Komvux i Södertälje har bättre ordning, har du gjort en vetenskaplig undersökning?
    Hoppas att läsarna kan skilja på att det är EN före detta studerande (du) som blir intervjuad och inte alla studerande i skolan och att åsikterna är dina egna.

    Frågor till mig:
    Och varför ska man vara anonym?
    Jag tycker inte man skall vara anonym.

    Jag håller med om att det finns saker i skolan som inte är perfekta men att de ”blåses upp” i intervjun.

    Detta kommer vara mitt sista inlägg i denna blogg om jag får utförliga och ämnesriktiga svar och om inte frågor till mig personligen framförs. Hoppas att du svarar på mina frågor.

    Mvh Pontus

    SvaraRadera
  3. Förlåt, en fråga kom inte med i inlägget.
    Fråga till mig:
    Om Bos lektioner kostade 5€ och gå in på..skulle du ha betalt dom pengarna för varje lekton?

    Givetvis, om det var nödvändigt för att komma igenom skolan, med närvaro i åtanke.

    SvaraRadera
  4. Tjenare Pontus! Jo det var inte lite frågor du hade =)

    Men ska göra mitt bästa så du förstår mig och är glad över din uppriktighet.



    Som vanligt så e det lite svårt kke för honom på tidningen o få fram allt..han jagar ju bara om du förstår vada jag menar. Han har skrivit lite ur sitt eget huvud på vissa saker, men den röda tråden stämmer. Och givetvis så är det mina regna åsikter som finns där.

    Ang den "veteskapliga" undersökningen så e det mkt enkelt.. Jo det funkar mkt bättre på komvux, du får ett schema när du skriver in dig för vad som gäller den terminen. Och vi hade inte ens ett gällande schema en vecka innan termin start ? Och allt är upp styrt vad man ska gå igenom den och den lektionen. Det har vi knappast. Jag känner att det är mkt fummel från lektion till lektion..håller du inte med mig?? Ska de var så roddigt på en så kallad " Högskola" ??

    Och jag vill säga det en gång till..att mitt eget citat är att " man kke ska vara anonym för att slippa en massa onödigt snack" ( flin) men sedan sade jag att jag står för vad jag säger o ser det som en onödig grej..men det kom inte med......

    Jag blev tillfrågad av en person om jag hade lust o ställa upp..o det hade jag inga problem med.. många går o kniper sin näve i fickan o gnäller på dittan o dattan i skolan ..men det händer inget..sopas under mattan bara.. så jag tänkte ..wtf

    Vill inte ändra ngt i skolan..jag bryr mig inte mera om vad som händer där.. jag har bara en månad kvar så skiter jag i det o byter skola... tror inte denna skola kommer o vara kvar som kapt utb snart..." min tro"

    Ang stora kurser mm.. så tänk in nautiska instrument.. hur länge har vi inte harvat med den kursen? skulle man inte kunna få det färdigt på en termin?? Trim o stabb osv... Och bör inte dom kurserna ligga innan praktiken? Lite bakvänt..eller vad ser du de som?

    Har du fått svar p de du undra? Annars så kan vi snacka på mån om du undrar ngt =)

    SvaraRadera
  5. Oj glömde en grej!!

    o varför skulle du vilja lägga ut min blogg som lenk i tidningen? Förstår inte ??

    SvaraRadera
  6. Ang närvaro, så kke jag ska förtydliga min åsikt lite. Att man ska fundera lite vart man lägger sina studie medel..att man ska kräva kvalite på det man köper och inte bara vara där för att man ska ha ett papper i slutet..så ser jag på det i alla fall

    SvaraRadera
  7. Jag kan inget annat än hålla med om att skolan i uppfyller måtten. Med tanke på statistiken och hur många som försvinner från skolan varje år, så finns det någon en förklaring.

    Med vänliga hälsningar

    Före detta besviken elev

    Johan

    SvaraRadera
  8. " man kke ska vara anonym för att slippa en massa onödigt snack"

    haha dålig ursäkt, vad var du rädd att skolan skulle göra mot dig?

    TROR att skolan har låga intagnings kriterier, att det är därför många slutar, klarar inte studierna.

    SvaraRadera
  9. vill slippa onödigt snack så är anonym!

    Du är speciell, du står fast vid dina åsikter hur fel eller rätt de än må vara...
    många som läser denna blogg är nog tröttare på dig, än på det du skriver om!
    Snacka kan du, men du vet inte vad du snackar om!
    tror skolan får ett lyft när du är borta!

    SvaraRadera
  10. Jasså! ( skrattar ) skolan kommer inte o få ett lyft pga mig..för jag e inte lärare där.... Jag går i skolan för min skull o skiter i om du e där eller inte....så enkelt är det...

    Skolan låga intag är en gratis plåt till elever o komma in på andra skolor... O få sjötid för att söka kustbevakningen i sverige osv.. Men när det gäller att komma högre upp i sakerna så tror inte jag att dom håller jämna steg med Åbo, Kalmar; Chalmers mm. Kolla bara på simulator anläggningen.. är det sponsrat av sega 16 eller.. Där ligger skolan 20 år efter o det ska ni sitta o köra i senare.. Men allt är era val vad ni gör med era studier o inte.. vill ni stanna kvar för att ni trivs mm så grattis DO IT bara... Och PS folk slutar inte sin utb dom drar vidare.. mkt enkelet....

    Och mkt patetiskt o dra detta till person nivå för att det inte finns ngt annat o komma med eller.. Rinner av som vatten på gås tyvärr..

    SvaraRadera
  11. Till

    "vill slippa onödigt snack så är anonym!""

    patetiskt! stå för vad du säger annars kan du lägga ner...

    SvaraRadera