Summa sidvisningar

fredag 28 januari 2011

Social Remi


Nu är det Fredag Fredag Fredda helg and so on.. Svettbollen lyser över Las Kalmares och jag har en hel ledig dag ifrån intelligens tältet. Man ska väl försöka ta och röjja upp här i svett ettan och vika in tvätt, spela strump memory som jag bara hatar. Om jag hade pluggat till el ingenjör så hade jag soft skrivit mitt x-jobb om torktumlarens energi förbrukning. Den är obefintlig... för skiten går inte på ström, den går på strumpor.. Ja precis som att en dammsugare skulle gå på ström är en av dom största myterna som finns. Dammsugaren går på östrogen och det vet alla smarta killar i hela världen. Men nog om det..Man behöver inte skriva en Dr handling om att solen går upp, helt slöseri med tid. Efter mina bravader av eget Lanade med tvätten så ska ja väl få ihop mitt cv till Norwegian Cruise Line. Det är dax o kolla upp lite jobb nu för ett halvår framåt. Jag ska med ta och ringa Laurins Maritime som har kem tankers runt om i världen, är lite trött på och plaska runt i nord och Östersjön just nu. Det är ganska så slitigt att göra 3-4 hamnar på på en vecka i två månaders tid. Man blir mkt sliten och får ett par solglasögon naturell på köpet. Men måste säga ett par ord om IKEA och Ingmar Kamprad. Jag ser inte att han har gjort ngt fel med och flytta bolaget till ett annat land pga alla skatter osv som finns i detta land. Men varför ska han då dra nytta av UD för att lyckas med sina affärer i Ryssland och Tyskland ? Inte en sekin av det som dras in i dom länderna passerar Sverige på ngt sätt. Och IKEA är ett väldigt litet företag i Sverige om man kollar hur det ser ut globalt, IKEA är inte svenskt och kommer aldrig och bli det heller. OM IKEA flyttar hit sitt huvudkontor till Sverige så ska han då kunna dra nytta av UD, men det finns inget huvudkontor. Det finns bara en stiftelse som drar nytta av allt... Även Ingmar utnyttjar det svenska systemet och politiker bara hänger på.

Man ska inte sticka under stolen att man kollar själv på det svenska skatte systemet. Ska man skriva sig i sverige när man är klar med skolan osv. Ska jag plugga 4 år för att betala bort 50% av min lön. Nja kke inte i början..vem vet när man väl står där med besluten i handen. Ska man öppna ett konto i Arizona som inte har någon sjömanskatt och behålla hela sin lön. Betala av till Centrala Svält Nämnden så fort man kan och kke få en juste slant över till ett hus. Ja ni förstår nog vad jag menar. jag har ju en liten fördel att kunna skriva mig lite vart jag vill om man säger så. Ja tills man har fått upp en buffert och kunna leva vettigt på de.

Ha nu en 3vlig fredag på er...Njut Njut

på bilden Märkets fyr som ligger på finskt vatten Norr om Åland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar