Summa sidvisningar

onsdag 8 oktober 2008

På mönstring


Hallo hejje!
Ja då var det onsdag igen då! Sitter i köket o tittar ut på det fina vädret samtidigt som jag har ett intag av en macka o en protein drink. Svettbollen tittar fram o det börjar o bli myggfritt igen, här på ön. Det var bara 5 grader i morse o väldigt rott pga så mkt fukt i luften.
Nu så börjar vårat höstlov eller mitt börjar idag och resten av klassen börjar imorgon. Och det beror inte på att jag e sötast i klassen utav att jag ska mönstra på Amorella idag kl 1400. Dom ringde idag och frågade om jag kunde mönstra på redan i eftermiddag. Det går ju tyvärr inte o neka till det. Jag ska jobba som matros i en vecka o få lite deg samt sjödagar. Det e ju så att vi har en ständig jakt på sjödagar så alla som kommer in såhär e ett stort plus. Jag hoppas att jag kommer o trivas ombord, för då kan man ha det som ett kneg varannan helg eller ngt sådant. Nu e det dags o packa lite väska samt se till så alla papir e i skick mm. Åter kommer mera under veckan…!

Ps Håll ditt liv i solljus, annars så dör du på fläcken som skuggan sade….

1 kommentar:

  1. Terve,
    och GRATTIS- kul att du fått ett så bra extrajobb!!
    ha det så super bra på båten med de andra fulla finnarna.(uttalas "vulla vinnarána")hick!
    Kramar från Syster

    SvaraRadera