Summa sidvisningar

lördag 11 oktober 2008

Moikka Al


Lördag morgon o lämnat Åbo. Jag trivs ombord på Amorella måste jag säga, det e lite drag när man väl kommer in i hamn. Alla hjälper alla för att få båten klar så fort som möjligt. Häromdagen så fick jag lite oväntat besök. Det var Erika som jag lärde känna i Klamar och vi hade många middagar samt många fester ihop.Erika skulle besöka lite släktingar i finland o kommer tbx på måndag. Igår så hade vi en en hel dag med Samhlls hockey på backen " fördäck" Antal deltagare tre personer, matriel två lavanger samt två högtrycks munstycken. En högtryck med håkasto ( H2o) på finska och en med rengörningemedel ( läs inte rengörningsmedels som lapp sperma, för det e ngt annat) Ventilationen från bildäck går upp via backen och det blir ganska så sotigt där o det var våran tur o ha en match Samhalls hockey på backen. Det är mkt svårt o få undan allt vatten för så fort man ska till en spygatt o gära mål så¨kontrar styrman med o gira och allt vatten åker åt andra hållet. Bara o ställa om till försvar o ta in en spelare till för att stoppa kontringen.




Idag lördag morgon så är det mkt disigt med regn i Åbo skärgård. Hoppas på lite bättre vädert när vi kommer till Mariehmn vid tvåtiden. Och sedan ikväll är vi i Stockholm igen. Jag tror att denna vecka ombord kommer att gå mkt fort..! Jag hinner med o köra rodel på dagen o det är skönt när man har vaknat lite tidigare än vanligt. jag börjar o jobba kl 7 eller nja 0715 om man ska vara petig. Då e jag stanby för att lägga till o sedan ner på bildäck o få ut allt o sedan lastan för tbx resan.




Nu e det dax för nya uppdrag som Herr Båsman ger oss. Jonna från nu till 11, då e det dax för mat " igen "




ha det gått ....




Ps Sällan pissar måsen i sin egen bassäng

3 kommentarer:

  1. Yes and no..born in fin but raist in swe and no living in Mariehamn =)

    Whats is good?

    SvaraRadera