Summa sidvisningar

fredag 24 oktober 2008

Fredag o tankar


Fredag….!
Ja nu är det helg igen här på ön. Jag har haft en skön fredag med sov morgon osv. Jag tar min kaffe o sätter mig framför burken för att läsa tidningarna. Så kommer man till LT…! Jag måste säga att jag är så glad över att jag flyttade från den stan, bara en massa skit o elände. Vad fan är det som händer?
När man sitter här o tänker på Södertälje som stad så ser jag bara alla pundare utanför Luna huset o alla ziggisar o syrianer som parkerar på vändplaner nere på stan. Är det ett bra minne av staden Södertälje? Jag skulle aldrig vilja att mina barn växte upp i den miljön. Enadagen är det en grupp som håller på o sparka söder folk på gatan o andra dagen är det kniv dåd utanför fritisgårdar. Vart har alla föräldrar tagit vägen? Måste man skapa ett utegångsförbud för ungdomar under 16år för att dom inte är straffmyndiga. Ska man låta föräldrarna ta straffansvaret istället så kke dm lär sig o ta hand som sina barn o ha koll på vad dom pysslar med. Fixar dom inte det så har vi många nerlagda regementen i Sverige man kan öppna och göra en typ av disciplin skolor av. Anställ ett par lärare o militärer som sköter detta så ska vi få se på annat tror jag. Faktiskt är jag så less på o behöva läsa det i LT flera ggr i veckan. Att inte folket i Södertälje kräver att det kommer upp övervakningskameror i centrum. Det skulle underlätta polisens arbete och korta av alla köer till åklagare, för man skulle få ett erkännande på en gång för man har allt på film. Den som inte har ngt att dölja måste ju vara för det i alla fall. Det har hjälpt London polisen i många misshandelsfall. Vederbörande har erkänt på samma gång och det tar inte upp en massa tid med papper osv. Nea jag e glad o slippa se det i alla fall…..!
Måste man komma ifrån stan för att hajja hur illa det är?
Ps När ett skepp sjunker så lämnar besättningen skeppet och fiskarna får ta över…

2 kommentarer:

  1. Ja,visst är det så himla tråkigt att våran lilla barndoms stad har blivit som den är idag =(

    SvaraRadera
  2. Ja du e inte dum du !!! Var faktiskt å kollade på en lägenhet utanför södertälje igår!!! :o)

    "Take me away from here!"

    SvaraRadera