Summa sidvisningar

fredag 19 november 2010

Skillnad På Kaj Till Kaj


Nu har snart ett halvår rullat på nere i Kalmar. Mer kött på bena och mera fett i hjärnan. Jag tror att jag kommer och dra paralleller till skolan på Åland så länge jag går här nere. I en tidigare blogg så hade jag skrivit om att jag inte fick vara med i en kurs pga att jag inte hade tentat av fysiken. Fysiken var ett grundkrav för att man skulle kunna gå den kursen enl skolan. Så nu har jag klarat den kursen nere i Kalmar med glans. Vi körde kaj studsar med skol fartyget och det blåste en del..Men fan det gick skit bra. Så min undran är varför man går in och bromsar elever i sin utbildning helt enkelt. Det finns flera elever här nere som har läst på ön och alla säger samma sak.... Barnen i forna Östblocket tyckte att dom hade det bättre än andra...för dom visste inte bättre

3vlig helg fyren heter Tjärven

2 kommentarer:

  1. I agree !! Ålands skola är bara skit !

    SvaraRadera
  2. Förstår inte detta med och vara anonym ?

    SvaraRadera