Summa sidvisningar

måndag 22 november 2010

Ökad Rökning


Nyheterna i morse sade att rökningen bland unga under 18 år med 5 % varje år. Jag frågar mig hur fan det är möjligt, vart är deras föräldrar och vart fan är skolan. Varför lyfter man inte upp ålders nivån på handel av tobaksvaror till 18 år som man har på alkohol. Det är väl lätt för mig och hävda det när jag bara hatar rökning men kan ta ett par bira då och då. Hur ska man få folk sluta och röka ? Man måste kunna göra ngt. Med tanke på att man kan bestämma att man ska stoppa dubbdäck på Hornsgatan för att det river upp för mkt partiklar som är skadliga.. Vart ligger sensmoralen i det hela. Förbjud rökningen för folk under 18 tycker jag i alla fall....!

3 kommentarer:

  1. det är 18-års gräns på cigaretter, jag får fortfarande visa leg ;)

    SvaraRadera
  2. Hahah.... du vill ju bara visa upp ditt körkort ;)

    SvaraRadera