Summa sidvisningar

tisdag 26 juli 2011

Insomnia Terririst Deluxe

Ny upplevelse o en ny känsla. Finn skinnet ska äntligen få sova upp till 8 timmar på en natt, jag går o lägger mig vid halv elva o läser en bok. Somnar ganska så omgående och blir väckt av brandlarmet kl 4 på morgonen. Min tanke var ( en gammal båt klart det kan vara skarpt = Så tänkte jag genast vad jag ska ha med mig ifrån hytten nu i klädväg. Ifall man måste överge fartyget så är det bra o ha en laddning med kläder med sig. Vi är tre dagar ifrån närmsta land just nu, mitt ute på Atlant ryggen och ca 400o meter under kölen. Känslan sitter fortfarande kvar på ett lite overkligt sätt, de kunde ju ha varit skarpare än de va o här kommer det in att det e viktigt att rutiner för saker o ting sitter i ryggen. Min plan är att när ja e ny på ett fartyg e o tänka igenom olika o scenarier planera vad jag ska göra. Men jag har missat en viktig grej som jag hade på Astina. Astina är en Produkt / Kem tanker som jag har haft praktik på. Där hade jag en liten väska med saker som jag skulle ta med mig ifall det blev en nöd situation. One thing to fix in Halifax. Jag ska köpa en liten North Face väska som e vattentät o packa ner lite saker i. Bra o ha o det kan vara avgörande någon gång om man överlever eller inte. Inte många som behöver tänka så när dom drar till jobbet på morronen att man kke måste hänga upp en overall på kroken ifall det händer ngt osv, men det handlar om planering och rutiner för att de skall funka här. Nu e det ime för frulle...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar