Summa sidvisningar

torsdag 21 juli 2011

Idioternas Mästerskap


Torsdag morron kl 0330 sprängs insomniaterroristen bredvid min sida.. dax och avslut tvätt program 6 för o kliva upp igen. det blev inte många timma denna natt på mitt sömn konto tyvärr. Trötter som få kliver jag ner till byssan för o ta mig ngt o käka. Sedan kl 0350 är jag på bryggan och har Dover straight framför mig, satn vilken separation det är. För er som inte vet vad en separation är så förkortas det TSS och är korsningar eller väg system ute till sjöss, där fartyg måste hålla sin line. Se det som att man passerar stora korsningar med vanliga höger regeln. Bara o väjja från allt som kommer ifrån höger sida. Det var mycket trafik odet bara fortsatte o rulla på. det är inte bara o stanna i en korsning och vänta på att det ska bli klart, utan bara och ladda på med blixtlås principen, närmare 300 meter fartyg och brassa på. De var lite svettigt men det gick bra och tiden på bryggan går mkt fortare när det är mkt trafik. Efter ett tag så får vi varningar på VHF radion om ett race och följebåtar. Så vi tänker att det är ett gäng med segelbåtar som ska korsa kanalen. Men satan vad fel man kan ha. det är ett gäng idioter som ska simma över med all trafik. man kan lägga den liknelsen att man ska spurta över E4an i rusnings trafik och låta alla som kommer ifrån höger väja för idioten som springer. Azzå vad tänker man på när man ger sig in i en sådan tanke. Vad får man för märke då? Inte är det simborgarmärket för det ska väl vara ngt ärofyllt i alla fall.... Galet värre enl mig i alla fall...... Nu e det kaffe med skepparen.. hepp så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar