Summa sidvisningar

tisdag 12 juli 2011

5 Veckors rapport

Ja nu har det snart rullat på 5 veckor ombord på Tor Freesia. Måste säga att jag trivs som fan ombord och det är med blandade känslor jag kommer och mönstra av. Folket ombord är härligt galna och en snabb kommentar finns alltid i luften som en smocka. Jag har haft många härliga skratt med folket här, den sista idioten är inte född än och det är jag jävligt glad över. Det är min första tid på Ro-Ro och är nöjd med frakten, men i vissa fall kunde de ha varit lite diffrent. Tänk dig tanken och sitta på bryggan och titta på en ensam trailer på väderdeck och veta att det står eller ligger en jävla missil på3.6 ton på flaket. Då undrar jag hur fan dom som sköter logistiken tänker. det ar c:a 27 timmar med båt ifrån Immingham till Göteborg, hur kommer det sig att man inte flyger skiten över. det kan ju fan inte ta sådan lång tid menar jag. Så slipper vi ha skiten ombord, tänd på skiten o skicka. Låt den landa på Backa, eller Biskopparna eller ngt. Pang.. transporten är klar Sir. Snart så hägrar USA`s kuster och jag ska få se lite av the big fat land en stund. Resan kommer o ta c:a 5 veckor med fyra stopp i USA och ett till i England. Sedan är det avmönstring och Summer Crusie mded mina små djuuuur

o mina kära syskon och syskon barn..Saknar er massor.. Mina kära vänner..Big löve 2 you..

Ps Bessinna inte dina egna rädslor, med att lägga över dem på någon annan... Ta hand om dom själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar