Summa sidvisningar

fredag 15 juli 2011

Tankar Ännaaaa


Igår när jag satt på mitt Sushi hak i Göteborg och lät trancen dunka in i vax trattarna så började man och landa lite. Sushi Xl en japansk tundbrörulle samt en stor kall Haineken. Sjömän eller kke bara jag tänker att man klarar sig med ganska så lite saker. jag sätter mig och bara tittar på folk och är nöjd med det efter 5 veckor ute till sjöss. Medans folk i land måste aktivera sig med saker hela tiden för att känna att dom fyller livet med ngt. Jag säger inte alla är så, men kan det vara så? Jag tänker så här. Alla som går på land backen har precis allt utanför dörren mednas vi sjöfolk har allt så mkt längre bort och allt blir inte självklart längre. Ok vi har det bra på båtarna idag, men inte allt runt hörnet. Så man får saka mkt för sjölivet, men tar man det enkla och är nöjd med det så kan man gör sjölivet mkt bra. Tänk och bara titta ut o se havet, solen känna doften av vatten osv. jag laddar batterierna bara jag tittar ut o har bra musik i lurarna osv. Nu sitter jag o väntar på Rosenhills sjömans service som ska plocka upp mig för lite fotboll och bastu.

Återkommer ha en bra dag allah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar