Summa sidvisningar

torsdag 21 juni 2012

Ketos

Ja hej igen... Nu börjar klockan att närma sig mat för min del. Jag har hunnit o köra ett träningspass nu på fm o det gick bra. Innan träningen så drog jag i mig BACC för att inte få nedbrytning i musklerna och en kopp kaffe. Många undrar om jag inte är hungrig och det måste jag säga att ja själv klart känner jag hunger nu.Men som jag har sagt innan så dör man inte av att känna hunger. Det är helt naturligt o det är bara så och bara köra på det. Nu när jag inte har fått i mig några carbs på 16 timmar så frisätter levern ketonkroppar för att spjälka fettceller o göra energi av det istället. Ibland känner jag små kramper i låren o en metallsmak i munnen och det är helt naturligt under den tiden. Men jag vet att nu så tar kroppen fett och gör energi av o då känns det bara bättre. Så om du skall börja med 16 timmars fasta ( som msn ) och 14 ( som kvinna ) så kommer du i början känna trötthet och sedan kan du få ont i skallen men det är övergående så bara o köra på tycker jag. Jag kan ju bara tala för mig själv och anledningen till att jag bloggar om det är att få folk och sluta upp med nutrilett o annat skit, lägg pengarna på bra mat och ät emot LCHF stilen eller Paleo. Som jag har nämnt tidigare så undvik carbs i första målet på dagen, om ni har det så kom mer ni få en trötthet pga insulin pumpas ut i kroppen och ni är känsliga emot carbs just då. Så primörer o kke en potatis med annats så kött eller fisk osv. Nu är det dag för mig och äta mat, det blir kokt torsk med primörer för min del. revlig midsommar till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar