Summa sidvisningar

tisdag 19 juni 2012

Matpundare

Hallo... jag fick en fundering i morse, eller rättare sagt nyss. Tanken som kom var " matpundare" ja man kan kalla det ätstörning eller ngt. Folk talar om lågt blodsocker mm o då tänkte jag att jag atr mitt blodsocker efter närmare 14.5 timmas fasta. Mitt värde låg på 6.0 och det är bra. Så då blev min fundering att folk äter hela tiden för att hålla nivåer på sockret. Klart att kroppen ställer in sig på det o kör på det mönstret. Därav ordet "matpundare" man kan inte vara utan och säger att man blir galen om man inte får mat, så vad är skillnaden på symptom ifrån andra droger? Jag kan bara releatera till mig själv hur jag var när jag käkade nästan exakt på 3dje timman. Frulle,mellanmål,lunch and so on hela dagarna o se hur jag mår idag. Styrkan blir bara bättre och bättre känner jag , men har avstannat i viktnedgången ser jag. 82kg just nu men det skall jag absolut inte stirra mig blind på. Midjan och den totala fett mängden minskar hoppas jag. Nu har inte jag mätt med band på ett tag för den blev kvar uppe på Backmans Inn så får ta det om några dagar igen. Men kan bara säga att jag mår så skit bra med detta och kan rekommendera att åtminstone testa o ha en längre tid med fasta. Så nu dödar jag myten med "lågt blodsocker" och hävdar att det är en metal bit och inget annat. Och att säga att vi alla är olika så får ni tala om för mig hur mkt skillnad det är på våra faktiska skillnad genetiskt. Skillnad till mat har vi rent attitydmässigt det vet jag. Men att det skall skilja så mycket rent genetiskt tror jag inte på riktigt på. Vi har nog samma grund som vi hade för 100 000 år sedan, men det som är skillnaden är att vi har ett kylskåp idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar