Summa sidvisningar

tisdag 29 maj 2012

Koka Potätter

Ja har börjat att käka potatis i nästan varje måltid nu,tagit bort pasta helt och hållet. Ris äter jag då och då samt quenoa o olika bovete sorter. Men till 90% så är det potatis som gäller. En portion pasta är c:a 6 stora potatisar i energimängd och hur mycket mättar en portion pasta? Det är som att slänga ut ett socialbidrag i Ronna eller kasta alger på en blåval. Är jag segare i kroppen så ökar jag mitt kolhydrats intag en aning med ris osv, men annars får det vara. Potatis mättar bra o ger en juste tarmbulk med relativt lite energi. Och så skämmer jag bort kroppen med primörer och det blir mitt största carb intake på dagen, det funkar om jag inte sätter mig på cykeln o kör ett två timmar spinningpass..Då blir det lite kontraproduktivt med större uttag av energi som ska tillbaka i kroppen. Annars blir jag seg i två dar framåt och det är inte meningen. Nu är det mat igen och träning lite senare
... Ha en bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar