Summa sidvisningar

fredag 25 maj 2012

Hungrig ?

Hallo igen all... ja det var ett tag sedan jag var inne o drog i mina blogg snören. Det är väl för jag har tyckt att det inte finns så mkt att yttra sig på ngt sätt. Men nu så känner jag att jag måste vädra tanke och yttra mig lite. Jag har nu haft intermittent fasta i ca 15v och det betyder att jag har haft en fasta på 16 timmar /dygn. Reaktionerna jag får at detta är ( shit är du inte hungrig, jag skulle hungra ihjäl mig utan frukost mm )Men ser man krasst på det så är vi fan inte skapta för att käka var 3dje timma och ingen har dött av o känna lite hunger. det är bara jävla dålig ovana hos oss nu när vi har mat konstant. Reaktionen kommer( jag skulle mörda med mitt låga blodsocker) det är bara en inställning hos den personen som väljer att vara sådan. Jag var sådan förr, men inte nu längre när jag har fasta. Jag käkade med fasta tider osv. det var frulle,mellanmål,lunch,mellanmål,middag,kvällsmat osv. Det var ett konstant ätande o ett konstant handlande, med att matkontot sköt i höjden för att man trodde att det var så det skulle vara. Nu äter jag första måltiden kl 12 som är lagad mat, YES jag går emot den svenska normen igen och leva i det Svenska samhället utan att äta frukost med bröd,smör,ost,the/kaffe osv. Vilka pengar jag spar in nu när jag bara handlar middagar mm. Jag kan lägga mera pengar på bättre kvalité på maten jag tar in. Åter till blodsocker då, jo vi har socker i levern " Levern bryter ner sockerarten fruktos till glukos och andra monosackarider, de senare efter omvandling till glukos. Glukosen lagras i levern som en lätt rörlig energireserv, i form av glykogen. Levern har specifika enzymer som kan bilda glykogen från glukos. Den kan också lagra glukos för att tillgodose energibehovet i omkring 12 timmar. Glukos är en viktig energikälla i kroppen och hjärnan är helt beroende av glukos för sin energiförsörjning." Så det är bullshit att blodsocker nivåerna går ner, vi har energi i kroppen för att klara en tids fasta. När ajg tänker efter så hur skulle det se ut för AXA ARLA mm ifall folk slutade o käka frulle. Hmm en mkt intressant tanke faktisk. Jag har även gått över till PALEO kost, dvs att äta stenåldersmat. Inte lika gammal men åt det hållet. Äter mkt fisk,kött,grönsaker,potatis,frukt och lite nötter. har tagit bort nästan riset helt och hållet. Pastan är lång gone just nu, ja det blir väl att man är bortbjuden på käk så äter jag osv. Men hungern som kommer upp efter det är otrolig och tröttheten när insulinet pumpar ut i kroppen. En portion pasta är ca 6 st stora potatisar i energimängd.Så just nu är jag hungrig, men det stör inte mig alls länge, jag har inte det finska mördar temperamentet längre osv. Kan vara ngt för er o tänka på. Jag har tappat 3 kg i vikt o över 10 cm i midjan. Bra eller dåligt? hmm ajg tycker det är bra och jag mår skit bra. Hey på er så länge....

1 kommentar:

  1. Skitbra gjort!! :) Kör du "bara" lågkolhydrat kost eller lchf?

    SvaraRadera