Summa sidvisningar

lördag 27 mars 2010

Lördag


Japp, nu e det helg..Beckis skall jobba ett par timmar och Vdn från Backmans Inn kommer på besök. Det skall bli en nice lördag tycker jag. Jag har mkt funderingar hur jag skall jobba i sommar,mitt hopp går på att få sommar jobb på TT Line för det ligger närmare Kalmar och man kan jobba lite extra kke. Men om det inte löser sig med dem så blir det nog en lång resa med chemtankern igen. Inte för att jag inte trivs på Astina, men ent ekonomiskt så e det böttre med jobb än praktik. Astina kan jag o får ut mkt av tiden där, sådant som jag behöver i framtiden. Men det går itne o leva på luft o nu e det det tufft i pluskan måste jag säga. Att leva på centrala Svält Nämnden o bo på Åland går inte riktigt ihop. Det har varit mkt tunt med jobb på viking denna termin. Och de e det som har hållit mig flytande dom andra terminerna. Men jag tror att det löser sig till det bästa bara om man har is i magen o inte förhastar sig för mkt. Till sommaren så åker silverpilen ut ur mina papper, jag skall sälja Audin i Finland o få ut nästan det dubbla vad man hade fått ut här. Då har jag ägt bilen i tio år..ja fan det är ett tag azzå. Måste säga att jag e nöjd med den i de stora hela. Det e klart det måste bytas slitdelar, så är det på alla bilar. Efter Audin så kommer det nog in en Lupo eller någon annan lite pendlar bil. Lupon drar 0.3-0.4 liter milen o det e fan bra. Från över 250 hästar o närmare 400Nm till 71 hästar o knappt märkbart med vrid, en Lupo med säkerhets gas kallas de. Man kan trycka plattan i mattan o sedan har man två minuter på o ändra sig innan det händer ngt. Ja ja nog om det.... ska nog ta o göra mig fin nu innan Backis eller R-växeln som han kallas i rally kretsen runt Haga.

Ps... Beckis a löve ja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar