Summa sidvisningar

onsdag 26 november 2008

Onsdag Lunch


Lunch Blogg
Ja vad har hänt sedan sist? Det har kommit snö, jag har fått på vinterdäcken och det är ljust ute.
I lördags så drog jag över till Sverige för o köpa vinterdäck. Det är en skillnad på ca 200kr per däck, så det var en lönande affär. Det var lite väl halt med sommar däck på lör fm vill jag lova. Det tog ca 3 timmar till Södertälje från Kapellskär. När allt var fixat å jag trodde jag skulle få en soft lördag i Stockholm så ringen Bulten mig och säger att om jag vill komma hem så kke jag ska ta o åka på lördag kväll, för det kommer o blåsa upp. Och så var fallet. Satan vad det blåste här på ön natten till måndagen.
Igår så fick alla i klassen reda på sina praktik platser och jag blev mkt nöjd. Jag ska göra 2.5 månad på ett rederi som heter ACL och båten heter Concert. Den trafikerar Holland, England, Canada, Usa, samt Gäteborg. En sådan resa tar ca 5 v och jag ska med på två rundor. Jag hade önskat mig ACL för dom har conteiner,Ro-Ro, Lo-Lo samt massor med annat. Så lasten blir mkt varierande och givande för mig. Bara akter rampen tar en vikt på 400 ton, så ni kan tänka efter hur stor den båten är och dom sätter The Finsky From The Penthouse vid spaken. Fan kan det inte bli April snart? Eller som man säger i Södertälje Abril. Fan vad man kan längta till dess..! Men men bara o titta framåt på hela 3 månader kvar i skolan eller tre o en halv om man ska räkna nog.

Nä nu e det dags för att bege sig upp på kompass kullen igen..! Over And Out

3 kommentarer:

  1. Hahah skicka kort vännen!!! :o)

    Ett fr varje land!! Gillar solnedgångar!! he he Pöss!

    SvaraRadera
  2. hhahaha "abril" :)

    hoppas du får ordning på den bärbara, håller tummarna!

    SvaraRadera
  3. Hörrö Fructis!Kan du inte komma o köra lite stand-up hos oss? Vi bjuder på dricka ;).

    / Thomas Fru.

    SvaraRadera