Summa sidvisningar

torsdag 6 november 2008

Bermudas


Torsdag igen då
Svettbollen hänger fett över kyrkan och jag e på g ner till bibblan. Ska sätta mig o plugga lite hade jag tänkt, för här hemma i The Penthuse blir det inte mkt till studerande idag. Måste sätta mig o glo igenom lite kemi tyvärr. Jag ska försöka och tenta av en bas kurs i kemi på lördag så jag slipper o gå den i vår. Det går och säga att man är i Bermuda triangeln nu, bibblan, skolan och hemmet. Perkelelator kokan bubblar på för ett par koppar kaffe ska man ha med sig ner i alla fall. Kaffet i Perkelelatorn blir nog fan det varmaste som finskt här på ön, jag behöver ingen termos bara ta skiten i en petflaska så e det varmt i ett par timmar. Så när jag ska bjuda på en kopp är det bara o fråga om dom ska ha en kopp reaktorvatten från Östra esplanadgatan. Sitter och tittar på bryggarnen nu o den jäveln ryker som Marigt Phålsen på LSD hur varmt kommer det o bli?
Imorse när sms lådan ringde så var det hela 2 minus ute, ja det börjar fan o bli riktigt myggfritt nu. Luften är så fuktig här och det beror inte på att Arken finns här i Mariehamn utan att vi ligger mitt i pölen emellan Irak slussen och Finland. Så det biter i lite mera här, sade mannen som hånglade med en rabies hund.
Nu ser det ut som att det har bubblat färdigt i böncirkulatorn och jag ska ta och packa min intlegens puckel med skolböcker o reaktorvatten och bege mig ner till ena hörnet av Bermuda tiangeln.

1 kommentar: