Summa sidvisningar

söndag 14 augusti 2011

SKF


Kudden ligger som ett kullager på skallen snurr snurr... Somnade tidigt men vaknade upp och var pigg igen och nu sitter man med datorn i knät o lyssnar på musik. I öronen snurran min vän Kambiz och hans spring mix 2011 som e sjukt bra. Kvällen har gått åt att grilla o snacka skit med folket ombord. men det börjar känns att man vill av märker jag. jag börjar mer o mer dra mig undan o vara för mig själv. Musiken o gymmet är det som drar mig nu! Jag gör mina vakter o thats it... Just nu har blivit mättad på filipinare känner jag, jag orkar bara inte så mkt mera. det e en anna värld och måste säga att det är mkt enklare o jobba med svenskar. En vecka kvar sedan ska jag kliva i land i Göteborg änääää o få vara ledig i en månad om detinte händer ngt annat. Shipping is shipping det kan bli tre veckor o fem veckor..Vem vet liksom... Ja imorron bitti ska jag ställa mig på en våg o få reda på hur mkt jag har gått ned.. Vågen hos naprapaten sade att jag.. vänta nu..finnen rättar sin egen svenska.. vågar kan inte tala så den sade inte ett skit... Den visade 82 kg med kläder på odet betyder att jag har losat ca 5 kg på 10 veckor... Är det så .. så ska jag var nöjd.. Jag tror att jag lider av tränings anorexi för jag e fan aldrig nöjd.. när ska man vara det liksom? jag ser alltid någon muskel som jag vill träna fram och så fortsätter det... Musiken fortsätter o dra in i mina öron o jag gäspar ganska så mkt. Insomnia terroristen visar strax innan midnatt här ute.. Ja vi fortsätter o brassa klockan nu timma för timma.Det betyder att vi närmar oss mera o mera och det känns skönt. Jag sätter ganska så ofta blicken längs skrovet o ser vattnet flöda, det e så sjukt ro givande så att blicken sätter sig, de nog fan samma sak som när jag hörde vinden i löven o tyckte att ni på land har det bra, men ni missar detta.. Azzå man ska vara glad för det man har o levai stunden mera o ha kvar den goda känslan för o ta med sig den över dagen. Den lilla minut man får av välbehag ska man ha med sig i minnet hela dagen som på tankning av krafter o för att påminnas att livet är fan o leva aktivt istället för passivt. Tanka livet med små saker istället för att fokusera på det stora hela tiden. Se det som flera weekends resor om året istället för en lååång semester. Ja nu e jag nöjd med utdraget och jag har kvar känslan från idag när jag såg havet fara förbi... Nu närmare och närmare ledigheten..Over and out från finn skinnet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar