Summa sidvisningar

onsdag 22 december 2010

Sauna


Klockan ringde halv 8.. Beckis och jag ska ner till Linnè hotell o käka frulle samt ta ett bastu bad. Super nice nu när det e så mygg fritt ute. Men jag undrar vad svenskar ser när dom tänker en bastu. Jag tror att dom ser en stor ugn, för dom brukar bastun som en ugn. På dörren till bastun står det" endast torr bastu" vad fan ska man gör där inne då? Så jag och Beckis hade med oss en vatten flaska så att man kan fukta upp miljön lite. Det går ju fan inte att andas annars i en bastu om man inte fuktar upp skiten först. Jag har försökt att berätta för Beckis hur en bastu ska vara ventilerad osv så nu ser hon med vad som är fel och märker skillnad. Men nog fan var det upp mjuknade att tag en upp värmning i morse alla ggr. Men till er svenskar..Lär er för fan och bada bastu ifall ni ska hålla på¨med skiten. Ja det ska vara sten i aggregatet, nej det ska inte vara öppet i taket Ja det ska vara ventilerat under aggregatet och under laven. Kasta vatten på aggregatet är helt ok och måste man elda upp till 100 grader för att få värme så är det ngt som är tok fel i bastun , oftast ventilationen. Det ska räcka att ha emellan 70 och 90 grader..thats it

Moorons

2 kommentarer: