Summa sidvisningar

tisdag 7 april 2009

Midnight Oli


Så rullar det på igen. Olje expressen rinner vidare igenom finska viken. Har precis kastat loss ifrån Borgå och glider vidare in emot Nådendal som är Mumindalens huvudstad. Midnight Oil är en grupp från vår upp och ner sida av jorden och lika upp och ner e våra sida av livet ombord. Jag la mig i min kojj för att glo på lite film och sedan försöka och ta ett nytt rekord på rodelbanan. När det var ca 10 min kvar på filmen blir jag purrad ( väckt på sjölänska). Så nu sitter jag här och är pigg som en hel grisfarm och ska börja min vakt om tre timmar. Men vad göra? Jag har blivigt en stor mästare i power napps o får väl ta en på två timmar nu och hoppas att man håller sig vaken till kl åtta sen.


Kl åtta får jag min avlösning och då käkar jag frulle. Det blir gröt med en tallrik med skurna frukter. Alltid en del bitar Grape och lite melon som gör frullen mkt god. Sedan e det bara o bege sig till sardin burken o sova. Jag ställer ingen klocka men vaknar fan alltid halv tolv när det e dax för lunch. Japp jag undrar med hur fan det kan komma sig? Trött som fan så går man ner och äter, tar sin mugg kaffe och drar sakta upp jacken för en ny dag på den halaste flotten i finska viken. Alvarligt så måste jag lägga fram att kag är ganska så less på detta satans strand rally vi håller med just nu. Jag e fan offtare i Primorsk än jag e på min egen mugg. Blev glad igår när jag såg att vi hade fått en resa till Brofjorden, men idag då blev den retunerad. jag lacka ur som en fjortis o sade att fan att vi aldrig blir av med detta. Man kan lika bra jobba på Viking Line sade jag. Och ordet Viking Line e tabu på Finland största tanker. Jag tyckte! Vad fan... Vi åker ju fram och till baka precis som Viking Line o har en svart last. Viking har sigenarna o vi har oljan. Båda kostar staten en massa pengar... ansåg jag. Skillnaden är att oljan är eftertraktad. Så nu är det Nådendal och sedna tbx till Primorsk med Dr Mugg kryssaren. Men det är bara snart tre veckor kvar här och sedan är det sex veckor ledigt. Ska bli så nice o chilla lite nu när våren är här. Ska sätta mig på min terass o ta med mig två pavor rött, sedan kan jag somna där.. Det gör inget för jag e ledig like hell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar