Summa sidvisningar

onsdag 1 april 2009

Ett par dagar till


Dagarna rullar på, jag har ingen aning om vilken dag det är bara hur mkt klockan är. Just nu kör vi strand race emellan Primorsk o Borgå, bra jävla trist tycker jag. Nu är vi på g in i Baborska Land igen för o fylla på olja till finnarna. Under mina dagar ombord så har vi varit i Primorsk tre gånger o det blir över 300 000 ton olja som går ut. Ryssarna skapar sig en god ekonomi just nu, det finns olja o sälja i det landet kan jag lova. Vi ligger precis inte ensamma där i hamnen och är inte alltid den största båten vid kaj.

Nu har operation jaga fett börjat. Inte med den meningen att jag skall jaga mina klasspolare Jeppis och Lövet utan min egen dunis. Försöker o hinna med minst 30 min löping på bandet varje dag. Det är mkt svårt o få ork till det ibland när sömnen blir lidande i detta strand race. Man försöker o sova ett par timma här o ett par där. men så e det i shipping branchen o det är bara o vänja sig. jag vet vad jag har gett mig in på helt och hållet o trivs ute på sjön.


Nu är det dax för min tid på löpbandet, ha en fin dag o lev medans ni andas
Kuvaaja: Henrik Kettunen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar