Summa sidvisningar

tisdag 24 februari 2009

Östrogen Och Tomtar


Dagarna rullar på som vanligt och det är ju mkt bra för då lever man i alla fall. Vad händer på holmen nu då! Jo finnen har fått jobb på Neste Oil och börjar i April redan. slipper och leva på Centrala Svält Nämnden i ett halvår framåt och det är mkt fint för min del. Ska passa på och gratta alla som har namnsdag på fettissdagen i alla fall. Det har jag fira med en semla och gott sällskap av Catrin. Vi började och prata jeans för jag har köpt ett par nya som jag är super nöjd med. Vi kom fram till att man ska ge fan i och torktummla jeans. Eller kläder överhuvudtaget. Men så fort man pratar torktummlare så kommer man in på den eviga biten om, vart tar alla strumpor vägen? Torktummlare går inte bara på ström, dom går på strumpor med. Eller så bor det en hustomte i tummlaren som heter Torkel The Gobblin som gör sovsäckar av dem. För han tar även damm tussar hörde jag. Och jag har ingen torktummlare och har alla strumpor kvar samt dammstussar, så ni kan sluta fundera på det nu.



Jag har länge klurat på en sak. Hur kommer det sig att i dagens samhälle att folk tror på horoskop. Om man tänker efter lite så är det väl ganska så konstigt att stjärnor skall göra en påverkan på hur vi beter oss här i livet. Eller kke inte just beter oss till 100% men särdag hos vissa personer. Allt som har med horoskop och göra bygger på att Jorden, ja där vi bor och lever är universums mitt och stjärnorna roterar runt oss inkl Solen ( ja det är en stjärna). Det fanns en polack som hette Kopernicus som bevisade redan på 1500 talet att så är inte fallet, alltså så faller hela den teorin. Jorden är inte universums mitt och då förfaller horoskop teorin. Och det som förvånar mig mäste är att det är så överlägset kvinnor som håller på med detta. Och det spelar ingen roll vad ni säger att den och den personen är så och det stämmer in på horoskopet. För grund ekvationen håller inte, den faller där den står. Jag får inte bara bort det varför det är just kvinnor som fortfarande håller på och frågar i vilket tecken man är född i. Jag kan säga vad som och får svaren att jag ser dem dragen i dig. Kan inte sluta o flina bara....!


Men när ska dom som tror på det sluta o försvara sig emot allt då? Är det som att förklara för barnen att jultomten och tandfen inte finns? Nä skärpning o lägg ner den tanken på att horoskop funkar. Men en ska köper , som kan har varit född i drakens år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar