Summa sidvisningar

tisdag 3 mars 2009

Pekpinnen O Jantelag


Nu är det dax o dra ner en rad igen. Men med denna gång är det mede lite irro i kroppen. Jag har tyvärr klass kompisar som måste snacka skit bakom min rygg. Japp jag läser på en högskola och det finns folk som tävlar. Det är så patetiskt så det finns inte. Mkt ligger väl i att jag klerar ämnen som jag har läst i Kalmar redan och inte behöver gå kurserna igen. Men dom små ärthjärnorna fattar inte det. Dom sitter där och funderar på varför jag kan klera så många kurser. Så börjar rykterna och gå, istället för att fråga mig om vad som händer så surrar man bakom min rygg om det. Och bland det värsta är att man får höra snacket från folk som inte går i skolan. Att jante lagen fanns här på Åland hade jag ingen aning om, jag trodde det var ngt svenskt faktiskt. Men dom persornerna har väl väldigt svårt och gå i skolan idag för dom måste först ta hand om sin egen utb och samtidigt bry sig om min. Jag fick en fråga här i lördags av en klass polare hur jag kan klera så många ämnen bara. Så förklarade jag de för honom o han fattade fortfarande inte. Han trodde att jag bara hittade på för utbildningsansvariga samt studierektorn att jag hade läst det. Hahah kunde fan inte sluta o garva. Det betyder azzå att jag skulle kunna glida igenom skolan på 4.5 år utan o bevisa med olika certifikat att jag är behörig i ämet.


Faktiskt är jag lite paff på allt. Dom fattar kke inte att jag har en behörighet från Kalmar som täcker att köra deras stora ego o då snackar vi upp till 2000 ton. Dom sitter o surrar för sig själva istället för att fråga mig..fan vad less man kan bli ....

5 kommentarer:

  1. Välkommen till åland! det finns inget ålänningarna tycker är roligare än att snacka skit om andra och skapa dåliga rykten.. tyvärr så är det så..
    Tack för senast förresten var ju längesen nu men har glömt att tacka.. Var himla mysig lägenhet du hade! ;)

    SvaraRadera
  2. Hm.. låter ju inte som annat än ren och skär avundsjuka! Skratta åt de i stället ;-) Pinsamma är vad de är.

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att det ska behöva vara så, men sätt dig över sånt... kram vännen min, :o)

    SvaraRadera
  4. Trist att folk inte kan ge beröm när folk förtjänar dt.
    Avund är nått som ligger nära till hands osäkerhet är ett annat.
    Sträck på dt å ge dig cred för att du pluggat bra ock nu får utdelningen,men dt e klart lite skit får man ta när man e på toppen elr va säger du Tollan killen:))))
    //Tilly

    SvaraRadera
  5. Jag brukar säga att det är bra om de pratar om mig, oavsett om vad som sägs, eller om de inte skulle veta om min existens. :-) Kram!

    SvaraRadera