Summa sidvisningar

lördag 17 januari 2009


Hallo igen!


Måste bara dela med mig om en händelse från Skanstull igår ( läs lör) Jag var inne på Ringen och väntade på att en polare som skulle sluta jobbet. Passade på och gå in i en hälsokostbutik för o köpa Chia Mjöl. Jag var inte solo i butiken som kund, för jag hade en med handlande tandt på ca 80år som ville ha lite kosttillskott. Hon var väldigt noga med o tala om att hon hade problem med matsmältningen samt levern. Däför var det mkt viktigt att hon skötte sin kost, för hon mådde så mkt bättre då. Expediten föreslog olika prudukter, men nget av dem föll den gamla tanten till smaken. Så hon berättade igen hur noga hon var med sin kosthållning till expediten. Citat "Jo du förstår att min mathållning är mkt viktig för mig, jag är väldigt nog med vad jag stoppar i mig. Jag är inte äns ute och snaskar korvlängre". Jag höll på o dööö i affären, expediten hajjade inte till förän hon hörde mitt gapskratt i butiken. Jag kunnde fan inte bara hålla mig SORRY. Hur fan skulle det se ut inne i stan ifall våra pensionärer var ute o snaska korv på kvällarna. Skulle insändarsidorna på Aftonbladet fyllas av PROs klagan om alla dessa olika sorters korvar som finns i Stockholms innerstad ASG

2 kommentarer:

  1. Vad då? Du är ju där! Och inte så himla långt ifrån pensionsålder heller... ;-)

    SvaraRadera