Summa sidvisningar

torsdag 11 december 2008


Hejje!


Nu står trance kryssen och knackar på dörren och vill sno mina dans mackor. Japp idag bär det iväg igen då. Ska bli så kul o träffa sina vänner ombord igen. Fan börjar låta som sjökossan på färjan som åker 8 dagar i veckan. 24 timmar ombord med en sådan bra line upp..jag kommer nog o dansa ett par timmar i alla fall. Jag ska dela hytt med Lövet, Jeppis samt Catrin. Och det kommer o bli så skoj. Vi åker iväg nästan hela klassen och det ska klassas som klass fest*S*


Jag lovade att återkomma om bogeseringa av Sea Wind som hade bran i maskinrummet för någon vecka sedan. Dom lyckades och släcka brasan själva ombord med att dra det fasta släcksystemet med Co2. Dom hade skött allt som man skulle enl räddningstjänsten i Mariehamn.

Vi fick i uppdra och bogsera henne till en säker ankringsplatts med våran bogserbåt Algot Johansson. Vi droppa av henne på ankringsplattsen och styrde in mot Mariehamn för att bunkra mat mm. Det tog någon timma så fick vi larm om att Sea Wind draggade och vi var tvunga natt bege oss utt lite tidigare än planerat. Vi mötte upp två andra bogserare som skulle hjälpa till med våran färd mot Åbo. Det var min första bogsering o jag tog ledigt ifrån skolan för att vara med på den. Det var mkt lärorikt o vara med på den. En skit bra lektion som varade i tre dygn =) Nu e det dax o packa lite samt få i sig lite föda. Återkommer senare med e lite rapport från kryssen


Cya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar