Summa sidvisningar

tisdag 4 mars 2008

Pick Up A New Deli Cirkus


Hej.... Allah! Och Andra En Sen Blogg



Min dag började som alla andra....! Insomnia terroristen sprängde sig själv bredvid min loppburk. Allah Vaknarrrrr. Klockan var kvart över sju. Jacken gick fan inte o få upp, hade jag drömt om någon limfabrik eller..? Natten hade blivit sen, jag var inte i säng fören halv två..och det är för sent för mig, men vad göra.

Hela dagen eller nja halva då! Min överstyrman kke läser detta ;=) Lotsen kom ombord vid elva rycket tror jag o sedan började färden in mot London. Enl reglerna så måste man sätta av i sjökortet var 5 minut..ja var 5 minut..heelt sjukt när man åker i sju knop..så gissa vad jag pysslade med ett tag? Japp att sätta av i sjökortet...Men jag har en mkt klok överstyrman..han har lärt mig o navigera o ta ut positioner via stjärnorna.. men det var ett krux nu..det var fan mitt på dagen.. så vi höftade lite.. =)

Vi kommer fram till hamnen och kliver i land med ett par polare från båten. Tar en taxi till närmsta ATM.. ja bankomat på utrikiska.. I en indisk super shop market... porrtidningar, öl tuggummi och curry.... En rasslande tv med indisk såpa..ja det ser ut som man har tagit trassel dockor och sminkat dem till max och gör en indisk version av vilse i pannkakan....!

Apu som jobbade i kassan den dagen, ja alla indier som jobbar i kassan måste heta Apu.. det var den långsammaste trött mössa jag någonsin har träffat... Jag var tvungen och fråga honom om han var från "the new deli cirkus or the old deli cirkus"... Han kollade på mig som om jag var helt jävla puckad i roten... jag kollade på honom samtidigt med samma ögon.. men det var inte av samma sak.. Jag stod o funderade varför han hade ett rött sträck i pannan? Indier brukar ha en prick i pannan..! jag stod och knepade ett tag och kom fram till att sträck kodläsaren var upp och ner och lös honom i pannan.. Så medan han stod och rynkade på pannan åt mig som jag var det största puckot som vandrat in där så ökade priset hela tiden... Så jag var tvungen o tala om för honom att sluta fundera så mkt för jag hade inte så mkt pengar på mig..!

Jag betalade för det jag ville ha och sade snällt till honom! att jag ska fan hitta en ny cirkus till honom.. Så på ren svengelska drog jag fram att!!.. aa will pick up a new dele cirkus får you mister indian person...Aaaapuu... Så han måste ha blivit aza glad!!. för efter jag sade aapuu så sade han bless you.. och då hade jag redan fått hans välsignelse för att hitta en ny deli cirkus till honom...

Jag satte mig på tåget och åkte in mot byn London.. Efter 35 minuter så var vi framme i utkanten av London.. Tower station hette det.. bytte tåg och åkte vidare inåt mot centrala London. Nu måste jag bara tala om för er att i London så jobbar inga pundare i tunnelbanan.. för jag såg fan inte en pundare azzå.. det var rent och snyggt överallt..!

Armbandet till min klocka hade gått sönder, så jag var tvungen och laga den.. Vilken stad i världen kan vara bättre och laga en klocka i om inte London tänkte jag.. Dom har ju fan Big Ben.. Så glad i hågen matar jag mig mot en klock affär och visar fram min bell till dom.. Jag självklart lagar dom klockan åt mig,, "kan du plocka upp den på onsdag" säger Mrs Lipton ?? Va ??sade jag.. !! det är ju fan lilla syrran till säkerhetsnålen bor i detta lilla hål och du vill att jag ska komma tbx på onsdag?? Fan om en sådan sak ska ta två dagar och laga, hoppas jag över hela mitt hjärta att inte Big Ben pajjar azzå.

Nu är klockan mkt här i Lipton hills och jag måste hoppa i säng ( loppburken)...saknar skjutbana..! Jag 4 helt enkelt ta och fortsätta och skriva ner min story om London imorgon eller ngt... För vi är inte framme vid vårat mål än.....


Dagens ord till er blir.... Vad Är En Prick I Indien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar