Summa sidvisningar

tisdag 19 februari 2008

En Ny Sida Av Livet


Hallo igen.....! Ja ni som kan räkna så blir ju detta tvåan om man säger så. Anl till att det tar lite tid emellan är att vi inte har så bra uppkoppling på båten och är 13 pers som delar på en 2 lina. Då tar det stopp när filipinarna ska hem filitrack anno 2008 o lyssna på. Dom grabbarna är på mönstrade i 6 månader, aza jävla sätt av henne och gnälla på min finska stavning,, hade den varit perfekt hade jag fan zå hur fan orkar man? Och Sverige säger att man har lagt av med slav arbete. Filippinarna går på ett avtal som heter (TAP) det står fär Till Fälligt Anställd personal. Det har med skatte lättnader o gör för rederierna i Sverige...sådana "TAP" avtal finns inte i Finland, där är det bara finnar som jobbar omord..ska forska lite senare vad det är för skillnader emellan dom reglera lite senare.

Nu har jag varit ombord i en vecka och dagarna bara rullar iväg. Nu är vi på väg från Luleå till Åbo för att lasta bränsle. Efter det så blir det en lite resa in i finska viken och lossa allt..det känns som att vi kommer och bli kvar här i drulla runt i finland ett tag. Hoppas vi får körningar till Uleåborg så att man kan hejja lite på släkten i alla fall..ge mormor en kram och läxa upp min stöddiga kusin Sofia som pokar mig hela tiden i ansiksboken . Ett jävla tjat om min finska stvning.. Hallooo jag försöker.. =)...

Maten ombord är mkt bra, idag fick vi fisk och potatismos..nej jag ska inte bli fetare nu..jag lovar =). I vårat gym vi har, kan man hålla igång i alla fall med en cykel samt en roddmaskin i lite vikter o hålla på med.. någon Le biff blir man inte, men kke kan trimma till sig lite efter ett par månader av slapphet =)...

Idag så kom ett finskt stridsplan på låg sniff ovanför bryggan, fy satan vad det dundrade på innan man hajjade till vad det var för ngt..det var en F-16 Hornet med dubbla jettar..Ja ja en dag på kontoret tänkte vi och satte upp fötterna på instrumentpanelen igen o drack i sin 4e kopp kaffe redan kl 11....

Snart är det dax för lite mera kaffe och fika..sedan blir det ett par timmar av lastning och övertid igen antagligen..

Tack hej och våga säga nej

2 kommentarer:

  1. Nja... Bokstaven nej saknas nog i mitt ordförråd, haha. Fattar inte hur du överlever båtlivet, jag skulle dö av klaustrofobi. Tur att du kan roa dig i alla fall! =) Kramiz

    SvaraRadera
  2. Jag är jävligt glad för att du håller på med du tycker att det är roligt. Du är en av mina bästa vänner som alltid ställer upp! Jag önskar dig de bästa i livet! Kram Arash

    SvaraRadera