Summa sidvisningar

torsdag 28 februari 2008

Att Navigera I Livet


Hejje igen.. ja detta är då blogg 54.. Och för er som bara ser 1 och 2 så är ni inte vip.. det kan ni lösa av mig på ett mkt enkelt sätt.


Som ni förstår så har jag lite funderingar runt mitt ex fortfarande..azzå inte att jag saknar henne osv..det är jag totalfärdig med ( blev av med närmare vänner senast jag blev avlusad )... Det är hennes beteende mm. För ett tag sedan klämde hon ur sig att hon hade gjort en abort utan min vetskap. Hur friskt är det tänkte jag, men sedan fick jag tanken... Fan mytar hon bara för att få sin uppmärksamhet som hon är pundare på... eller vi säger så här..ensamma hunden utanför konsum som viftar på svansen så fort någon kommer och vill klappa så förstår ni...

Men så har ju förhållandet varit helt otroligt, trodde inte att man kan gå igenom såå många faser med en och samma människa... Men när man navigerar igenom livet med tankar och och farvatten så måste man korrigera för avdrift... jag kke inte var den bästa sjöbefälet just då. Bör ha märkt att skeppet inte var sjödugligt...

Men vi försökte hålla ihop trotts allt så fanns det några knepiga känslor där... Men varje gång vi hade brejkat så var hon ute och dejtade ngt nytt ( ja hunden utanför konsum )..O när vi var ihop igen så pep det i hennes lur på kvällar och nätter.. ( hur fan orkade jag?? ) Och tanken slog mig en gång...Att varför gör man en abort utan att tala om det för sin pojkvän? Var det inte mitt..tillhörde inte det barnet vårat förhållande.?. för räknar man lite veckor o så.. så var faktiskt vederbörande på dejt under den tiden.. Ja kke lite långsökt att tänka så nu, men kan fan ju inte sluta och undra bara.. Det finns tre alternativ på det hela... Anting var det hela en lögn, eller så var det inte mitt.. eller så var det mitt....! Man mytar inte om ett liv...!

Jag har ju naturligtvis frågat henne om svar, men alla svar är lika svepande som trålen efter en fiskebåt i Kattegatt ( vi är där nu )... Så vad ska man tro? Varför gör en människa så..kan man vara så jävla störd att man mytar om en sådan sak? Ja kke tydligen....

Det finns ju en fördel med att vara på båten och en nackdel..! man hinner o tänka mkt o lägga saker bakom sig..precis som alla bouyar vi passerar nautisk mil efter mil.. Men tankarna får inte ta bort koncentrationen från det jag är här för att göra.. där måste jag vara stenklar för man leker inte med 130m båt och 13 tusen ton bränsle i tankarna... Men som alla vet så rensar många båtar sina tankar till sjöss och det ska jag också göra..!!

Vädret idag är strålande solsken och sjön ligger bra.. ja visst gungar det lite men inte så farligt. Vi är på väg in i engelska kanalen o det kan ni efterlikna med E4:an in till Stockholm.. Farlederna är uppdelade i så kallade trafikseparationer och det det sitter myndigheter på båda sidor om kanalen och övervakar att alla håller sig till trafikreglerna.. bryter man mot den så är det inte en ynka trafikförselesbot på 2000 kr som kommer ner.. det är 5 siffriga belopp som kommer..

Det ska bli spännade och komma in i themsen o se allt detta man har läst om,, tidavtten som skiftar mellan 2 till 12 meter. Strömmar som sätter 12 knop mm.. detta ger navigering på högnivå och skallen ska vara på platts.

Efter England så ska vi ner till Rotterdam som har Euoropas största hanm.. det kommer in båtar som har en propeller som väger upp mot 100 ton.. ja det är mera än Cindy Pheters arsel..man fattar inte hur jävla stora saker som flyter omkring här nere.

Nu ska jag borsta nöten med kvasten så att man vädrar ut hundlukten ut ur nyllet och ta o klä på mig, för min morgon vakt som börjar kl 8.


När skepper sjunker så lämnar besättningen skeppet och fiskarna få ta över....over an out.. eller nanno nanno...




10 kommentarer:

  1. Jag finner inte ord. Ditt ex. Nä jag finner inte ord.

    Kram från Maria

    SvaraRadera
  2. Som jag sa till dig förut.. känner inte ditt ex men hon verkar ju sjukt knepig! Nåja.. Hoppas allt är bra med dig annars?! Kram

    SvaraRadera
  3. Told you... and I tell you again. Lämna det där nu, ovisshet är jobbigt men i det här fallet tror jag faktiskt att sanningen kommer göra ännu mer ont. Vad spelar det för roll? Vad gör det för skillnad om du vet? Ingenting. För hon är inte ens värd ditt grubblande... Du förtjänar det bästa i livet, och sorry men ditt ex tillhör inte kategorin bra ens en gång. Älta är bara dåtid som står i vägen för framtiden. Leave her behind. KRAM

    SvaraRadera
  4. Håller med Pernilla, lämna det där bakom dig nu och koncentrera dig på att navigera ut i nya farvatten :-) Det ser ut som att du har mycket nog att hålla reda på (tänkte på den häftiga bilden)
    Håll båten flytande! /Homer

    SvaraRadera
  5. ja... låter inget vidare med ditt ex. respektlöst av henne att skicka mess ang ringen och ja... ja blir lite lack när jag läser faktist. kanske för att man känner igen vissa saker som man kan relatera till sig själv och egna erfarenheter. en sak har jag lärt mig. Vissa människor kan gå hur långt som helst för att få en reaktion eller uppmärksamhet...
    slutar aldrig att förvåna mig.

    Ha det bra sålänge!
    Kör försiktigt :)
    //Thomas

    SvaraRadera
  6. Släpp taget, så länge du funderar över det som hänt mellan er har hon makt över dig vännen. Vi tjejer har såna sjukt farliga vapen att ta till när vi vill klämma till er killar så det är helt otroligt. abort my ass, med tanke på hur hon beter sig skulle hon aldrig knipit käft om det. och om det nu mot förmodan skulle vara så ...THANK GOD att du slipper ha med henne att göra i 18 år framåt...

    SvaraRadera
  7. Det har alltid funnits sånna sjuka personer. Om du försöker att förändra de och deras beteende så blir du själv knäpp i huvudet! Jag vet vad du är för person och jag känner dig! En trevlig kille som kan uppfattas som "kaxig" ibland men verkligen snäll och lugn innerst inne. Hon förtjänar inte ens höra din röst mannen! Du ska ta hand om dig själv och njuta i havet! Kram Arash

    SvaraRadera
  8. Vissa gör allt för att få uppmärksamhet så är det bara...men jag har funderat på det där att lägga saker bakom sig det kan vara "ganska" svårt för så fort man kommer att tänka på personen så kommer alla känslorna lätt tebax...jag har sälv funderat mkt på det på sistone för jag har haft en jävligt jobbig barndom, typ fått hämta mitt eget ris från björken som jag skulle få spö med och om det var för dåligt ris fick jag hämta mera...å jag har lärt mig att jag har inte kommit över det helt för så fort det händer nått i sitt liv som påminer en om det som varit och som man har försökt "lägga bakom" sig så kommer vissa känslor tebax...så frågan är gubben har du lämnat det bakom dig?...PS Love you man!!!

    SvaraRadera
  9. Jeses, var glad att du lämnat "kokosnest". Jag tror att det i ditt framtida liv ( där du är nu) inte ska spela nagon roll vad som hände i EX:ets huvud, eller i verkligheten dagen da hon aborterade bort dig för alltid.
    I en story som denna finns det manga sanningar och tankar, och de kan ändras dag till dag...

    Det ska bli ett sant nöje att fortsätta läsa din blogg- kram Sis

    SvaraRadera
  10. ja alla som har varit me under perioden då fröken normal hade makten har sett hur det har påverkat dej o vill gärna se dej komma tbx till ditt normala tillstånd.. Vissa saker går det inte att få svar på, och det är inte ens värt att få reda på de, man brukar vilja ha ett avslut och eftersom det inte går med emotionella utpressare så kommer det inte gå, hon vill att du ska hänga kvar på en tråd, det livnär henne.
    Det bästa är att se det här som en jobbig period.. ja shit happens, get over it! Det här är en person som kommer ALLTID göra så mot dej vid varje tillfälle.. Och jag vet många som aldrig lyckas ta sej ur såna förhållande.. man blir så nedbruten så man inte orkar säga ifrån.. Du är stark, fast du håller på att gnälla som en kärring :D

    SvaraRadera