Summa sidvisningar

lördag 20 oktober 2012

Hunger

God morgon! Jag vakna upp lite sent på fm, ligger o drar mig på skjutbanan o känner att det kurrar till i magen. Hunger ? Ja det är det nog, men vem bryr sig? Det gick upp för mig ganska så snabbt att jag har fått en hel annan relation till maten. Nu styr jag när jag ska äta och inte tvärt om. Jo jag menar bar a för att magen knorrar till så går inte signalen till skallen och skriker" DU SKALL ÄTA" precis som en rökare eller snusare måste ta sitt så fort personen vaknar o ja så fort pundaren måste ha sitt fix. Ta dig an tanken att du kan vara mat pundare!! Att du bara måste äta så fort du känner hunger osv. För annars går du ner i ett 5 års stadium och blir grinig, bitter,trött mm Du skyller din dåliga attityd på lågt blodsocker. Trotts att du aldrig har testat ditt blodsocker vid gällande status. jag ser en röd tråd, gör inte ni det? När jag sitter och skriver så dricker jag en kopp kaffe, drar i mig lite Hååkaså (H2O) på finska.. Och känslan i magen " Du ska äta " försvinner o jag mår bra som fan. Den röda tråden ligger kvar, måste vi verkligen äta på en gång när vi vaknar? Biologiskt sätt så ligger vi kvar i stenålders generna och då hade vi inte kylskåp och gå till. Och det tar över 100 000 år innan vi märker av en en mutation i våra kroppar. Så kke man skall dra i sig en redig bladning med frukt på morronen, lite nötter och vatten. Det köper jag alla ggr att man kan ha gjort i grottan, men då kommer det ju en längre tid av fasta in på dagen när man gick iväg för och leta mat osv. Så kontentan av det hela är att testa och fasta 14/16 timmar per dygn o se vad som händer innan ni slår bak ut och säger ngt annat, för klarar ni inte att ta en fasta är ni beroende av mat och där med mat pundare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar