Summa sidvisningar

torsdag 27 oktober 2011

Atlanten


Som vanligt så sitter jag med lurarna i öronen och lyssnar på musik.. Idag är det Ultravox som står för musiken. Ute blåser det på like hell och det rullar på ganska så friskt. Nu går stäven emon Mona Stright i östra karibien och värmen. Vi ska till Manzanillo i Panama för ett stop och sedan igenom Panamakanalen. jag skall skicka en lenk lite sneare som man kan följa våran slussning igenom och jag skall stå och vinka till er som har intresse och titta. Dagarna går fort ombord just nu, lite sömna och träning är det som händer ombord tyvker jag. jag sover ca 4 timmar åt gången så jag får väl 8 timmar sömn men i två pass. Här om dagen när jag satt och kollade på lite bilder i datorn så bläddrade jag igenom bilder som är tagna med mina syskon o familj. jag fick en längtan hem och vet att det är 2 månader kvar tills jag få se dem igen. Man får vända den negativa känslan till ngt gott och vara glad att man kan ha en längtan efter sina syskon och syskon barn... Det är väl så jag måste hantera mina saker för att orka. Se fram emot allt jag får uppleva under denna tur.Det handlar om att kunna tänka stor och vända en negativ tanke till ngt gott, fokusera på ngt bättre än det negativa som drar ner en. Självklart skall man må dåligt.. Det är viktigt att få må dåligt och låta sig må dåligt , men inte för den delen gräva ner sig... Nu ska jag ha terapi för min kropp, det är dax för lite trance och ett gympass....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar