Summa sidvisningar

fredag 27 augusti 2010

Flytt Fågel


Ja nu börjar jag och blicka söder ut, precis som flyttfåglarna. Kalmar flytten närmar sig med stormsteg och det ska bli skoj samtidigt som det blir lite jobbigt och flyta ifrån vardagen med Beckis. Men varje dag jag är i Kalmar så blir det en dag närmare mitt mål. Jag e taggad för att komma ner och få sätta igång igen. jag ska börja läsa med den 3 åriga klassen direkt. På listan står det Astro navigation och Bulk Lastning. Vi läste Astro navigation i Mariehamn och där fick inte jag tenta av den kursen pga att jag inte hade sfärisk trigonometri, den sfäriska trigonometrin fick inte jag gå för att jag inte hade gjort deras Bas matte kurs på noll poäng. Bas matten bestod av Sv matte B och det hade jag i betyget redan. Men dom tyckte att man ska tenta av den i alla fall, för att man ska få godkänt i deras noll poängskurs. Men efter mitt utspel i Ålands tidningen om att det e olagligt att ha noll poängs kurser under pågående termin och att man måste tenta av dem..så har dom tagit bort den till i år. Men vad vann jag på det? Nja inte ett dugg kke..men jag tröttnade på skolans lam het och byter till ngt bättre. Nu e det bara och köra astro navven osv..I Kalmar läser man inte trigonometri,sfärisk matte osv.. Men lägger kurserna på det man skall bli..Sjöbefäl och inte matematiker.

Tack för denna gång och jag önskar er en 3vlig helg PIZ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar