Summa sidvisningar

måndag 10 augusti 2009

Doz Veckor Ombord

Nu har det snart rullat iväg två veckor ombord..! Tiden drar iväg fort like hell och dagarna spelar ingen roll. Det är bara timmen på dygnet. Sömnen har varit ett bristande moment i hela resan just nu. Snittat cirka 5 timmar per dygn och det hör inte till ovanligheten att man är uppe över 15 timmar o jobbar. Just nu håller jag på o matar in lastningen i skallen, det är mkt och hålla reda på o få in tanke sättet. In med last och ut med ballast. Fylla 2 ans tankar tömma 3an ballast och så håller det på. En massa papper o kontroll listor o fylla i medans man håller på.

Bästa med dom hära veckorna har varit besöket i Uleåborg. Vi skulle upp o lossa Disel samt Bensin och då passade jag på o träffa min kära mormor. Det var ett tag sedan jag hade träffat henne. Min moster med kusin barn kom förbi samt min kusin Alexi som hade fått körkort nu.

mormor o jag drog ner till centrum och käkade lite lunch o snackade skit..Ja kollade av varandra att det var ok med allt. Efter lunchen så var det taim o bege sig tbx till Astina o på börja färden emot Borgå igen för lastning.

Nu är det dax för att städa hytten lite, det blir så satans dammigt på båten..fattar inte vart allt damm kommer ifrån bara. Fram med skurhinken o spela lite samhalls curling.

Tjing så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar