Summa sidvisningar

torsdag 30 juli 2009

Ny Runda


Tja..!


Då var man igång igen då på kemtankern Astina. Det var skönt och få komma tbx hit måste jag säga. Just nu så är det riktigt dåligt med praktik plattser på marknaden för oss sjö studerande. Så jag tog o ringde till båten o frågade om dom inte kunnde fixa fram en praktikplatts till mig. Efter ett par samtal till olika personer så var det fixat.Två månader på Astina och jag får ihop min praktik tid för denna termin, japp jag e skit nöjd.


Jag klev på i Stockholm och vi är på väg till Borgå utanför Helsingfors för att lasta Disel. Lasten är en del last som det heter, det ska av en viss del I Nådendal ( ja där mumin familken bor , som drottningholm fast på finska sidan ) sedan bär det av emot Oulo uppe i botten havet. Jag blev aza glad över att vi skall dit, för då kan jag ta och krama om mormor lite o reta mina kusiner osv.

Men innan allt detta har jag haft en mkt nice saemester med min Beckis. Vi bilade ner till Holland, nej inte på en Hilti utan i fettisens ( läs Jäppis) vita golf tdi. Vi var i en lite byhåla som heter Zandvoort o ligger utanför Amsterdam. Uppsala Zandvoort var c:a 150 mil enkel resa, så man var ganska så matt i röven efter det, ja precis samma svar som dom svarar efter en hel helg på Pride festivalen. Lumenosety hette festen vi skulle på nere i Holland. Trance stod på agendan för hela helgen, zå sweet o dansa i ett par timmar i solskenet o till solen försvann ner i havet igen .

Jag tar och återkommer till resan lite senare, nu måste jag ta o knoppa lite, insomnina terroristen ringer halv tre..

Nu så lovar jag att jag ska blogga lite mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar